Widler Consulting drivs av Anna Widler som har 20 års erfarenhet av konsult- och insiktsarbete.
Genom åren har Anna agerat konsult och rådgivare inom analys, konsumentinsikt, affärsstrategi, varumärkesutveckling och kommunikation åt några av Sveriges största företag. Anna har framgångsrikt odlat mångåriga kundrelationer och hennes branscherfarenhet inkluderar finans, klädkedjor, mobiloperatörer, elleverantörer, researrangörer, hemelektronikbutiker, TV-kanaler, byggvaruhandel, ideella organisationer, m.m.. Annas ledord som konsult har alltid varit affärsnytta genom insikt.
I slutet av 90-talet var Anna med och drev upp företaget Nordisk Media Analys som var först i norden med att utvärdera effekten av annonsörers kommunikation genom kontinuerlig analys av hur konsumenterna tog emot reklamen. Anna drev sedan på branschens utveckling genom att transformera telefongenererad datainsamling till digitala, automatiska researchlösningar vilket sedan utvecklades till företaget Nepa, som de senaste 10 åren har varit det snabbast växande undersökningsföretaget i norden. Anna drev också varumärkeskonsultbolaget BlueCarrot som var uppskattade experter på att omvandla konsumentinsikter till konkret affärsnytta.
Senast satt Anna i koncernledningen för Nepa som ansvarig för de globala produktleveranserna där hon ledde ett team på 80 personer, inklusive en global produktionsenhet i Indien. Anna är en uppskattad ledare som vet att de bästa affärsresultaten uppnås genom att låta varje individ utvecklas till sitt allra bästa jag. Anna har en civilekonomexamen från Handelshögskolan i Stockholm.
I Annas nätverk ingår flera etablerade fristående konsulter och underleverantörer som kan kopplas in vid behov.